29 Οκτωβρίου 2024

Με λαμπρότητα διεξήχθησαν οι επετειακές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου στη Θήβα

 

Σε κλίμα ιδιαίτερης συγκίνησης αλλά και με τη δέουσα λαμπρότητα εορτάστηκε η Εθνική Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στην πόλη της Θήβας.

 Ανήμερα της Εθνικής Επετείου τελέσθηκε η επίσημη Δοξολογία στον Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου στη Θήβα χοροστατούντος του Πρωτοπρεσβύτερου πατρός Γεωργίου, και παρουσία των σεβαστών Πατέρων.

 Την Ιερά Δοξολογία πλαισίωσαν μαθήτριες και μαθητές σημαιοφόροι καθώς με την παρουσία τους τίμησαν ο εκπρόσωπος Κυβέρνησης,  Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων, κ. Κωνσταντίνος Μπαγινέτας, οι Βουλευτές του Νομού Βοιωτίας κ. Λευτέρης Κτιστάκης, κ. Γεώργιος Μουλκιώτης, κ. Γιώτα Πούλου , o Αντιπεριφερειάρχης Νομού Βοιωτίας, κ. Γεώργιος Ντασιώτης ,ο Δήμαρχος Θηβαίων κ. Αναστασίου, οι Αντιδήμαρχοι κ. Παπασπύρου, κ Κοβάνης, Κ. Ανδριανός και  κ. Καταπόδης.

  Τον καθιερωμένο πανηγυρικό λόγο μνήμης και τιμής προς τους πεσόντες μαχητές και το αντιστασιακό πνεύμα της Ελλάδας εκφώνησε ο Διευθυντής του 1ου Γενικού Λυκείου Θήβας, κ. Χρήστος Χρήστου.

  Μετά  το πέρας της Δοξολογίας ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση στον χώρο του Ηρώου, κατάθεση στεφάνων από τους επισήμους και συγκεκριμένα από τον εκπρόσωπο της Κυβέρνησης, Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων, κ. Κωνσταντίνο Μπαγινέτα, τους Βουλευτές του Νομού Βοιωτίας, τον Αντιπεριφερειάρχη και τον Δήμαρχο Θηβαίων, τον Διοικητή Ανωτέρας Φρουράς Θήβας και ΚΕΠΒ Ταξίαρχο, κ. Κωνσταντίνο Σιρλαντζή , τον Διευθυντή της Αστυνομίας κ. Γεώργιο Κακούρη, τον Διευθυντή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Ανθυποπυραγό κ. Νικόλαο Κοντογιώργο, εκπροσώπους των  Συλλόγων, Σωματείων και Φορέων της Θήβας όπως και εκπροσώπους Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

  Αμέσως μετά ακολούθησε η παρέλαση μαθητών από σχολεία της Θήβας, πολιτιστικών συλλόγων όπως επίσης τμημάτων της Αεροπορίας και του Στρατού υπό τους εμβατηριακούς ήχους της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Θηβαίων.  

   «Με σεβασμό και συγκίνηση τιμήσαμε και φέτος το ηρωικό αντιστασιακό φρόνημα των πεσόντων μαχητών του έπους του ’40. Με το βλέμμα στραμμένο στις αξίες και τα ιδανικά που μας μεταγγίζει η εθνική μας μνήμη, μέσα από τη σημερινή Επέτειο, οφείλουμε πάντοτε να αγωνιζόμαστε για την ελευθερία όλων των λαών, την ενότητα και την ομοψυχία σε μια επισφαλή και ρευστή διεθνή πραγματικότητα», σημείωσε ο Δήμαρχος Θηβαίων κ. Γιώργος Αναστασίου.

Αποκαλυπτήρια της Προτομής του Θεόδωρου Βρυζάκη στη Θήβα

 

Συγκίνηση και περηφάνια στα Αποκαλυπτήρια της Προτομής του Θεόδωρου Βρυζάκη στη Θήβα   . Την Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024-  παραμονές της Εθνικής Επετείου -  διεξήχθησαν οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο των Αποκαλυπτηρίων της Προτομής του μεγάλου Θηβαίου Ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη στον κεντρικό κόμβο της Θήβας, πλησίον της ομώνυμης Οδού που φέρει τιμητικά το όνομά του.

   Ο Δήμος Θηβαίων , σε συνέχεια των τιμητικών εκδηλώσεων και δράσεων για τον σπουδαίο Ζωγράφο, επιστέγασε την πρωτοβουλία του Φροντιστηρίου Θηβαϊκής Αρχαιογνωσίας για την προβολή της προτομής του σε κομβικό σημείο της πόλης.

  Το εξαιρετικό έργο, που αποκαλύφθηκε αποτελεί πόνημα του  γλύπτη- εικαστικού και ποιητή Δημήτρη Δήμου τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά καθότι θα κοσμήσει την πόλη αλλά και θα αποτελέσει παράλληλα  σημείο αναφοράς ως προς τη γνώση, τη μνήμη και την υπερηφάνεια μας ως Θηβαίων πολιτών.

   «Είμαστε ευγνώμονες για τη σπουδαία παρακαταθήκη του έργου του και ιδιαίτερα περήφανοι για την κοινή μας καταγωγή!», σχολίασε στον χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Θηβαίων, κ. Γιώργος Αναστασίου ενώ στη συνέχεια ο ίδιος μαζί με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Βοιωτίας κ. Παναγιώτη Αγνιάδη αλλά και με τον Πρόεδρο του Φροντιστηρίου Θηβαϊκής Αρχαιογνωσίας κ. Γιώργο Πέππα προέβησαν στην αποκάλυψη της προτομής του Βρυζάκη προκαλώντας συγκίνηση και δέος στους παρευρισκομένους.

   Η εκδήλωση έκλεισε με τον εθνικό ύμνο από την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Θηβαίων αλλά και το τρισάγιο που επιτελέστηκε στη μνήμη του Θεόδωρου Βρυζάκη. Εκπρόσωποι της πολιτικής σκηνής του τόπου, φορέων και συλλόγων της πόλης έδωσαν μεγαλύτερη επισημότητα στην εκδήλωση την οποία και τίμησαν με την παρουσία τους.

   Ο Θεόδωρος Βρυζάκης - θεμελιωτής της «Σχολής του Μονάχου -, γνωστός και ως ζωγράφος της Επανάστασης,  αποτύπωσε με ρεαλιστικό τρόπο παραστάσεις του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα των Ελλήνων , αποδίδοντας παράλληλα σε αυτές μια μυστηριακή ατμόσφαιρα που αναδεικνύει τεχνηέντως το ρομαντικό στοιχείο και την λυρική εξιδανίκευση των αξιών  του αντιστασιακού ελληνικού πνεύματος.

  Ένας Θηβαίος Ζωγράφος που έγινε Παγκόσμιος, θα στέκει από εδώ και πέρα σε περίοπτο σημείο της γενέτειράς του, θα επιτηρεί διαχρονικά τις επόμενες γενιές και θα αποτελέσει ίσως έναν φάρο έμπνευσης και κινήτρου για όλους μας!

Φλώρινα – Διαρροή μονοξειδίου του άνθρακα σε ξενοδοχείο: Σοβαρό κατασκευαστικό λάθος βλέπει ο δήμαρχος Αμύνταιου

 

Η διαρροή μονοξειδίου του άνθρακα προκάλεσε τη δηλητηρίαση 14 ατόμων, με δώδεκα εξ' αυτών να διακομίζονται στο Γενικό ΝοσοΣοβαρό κατασκευαστικό λάθος εκτιμά ο δήμαρχος Αμύνταιου Γιάννης Λιάσης ότι υπήρξε ως αίτια της διαρροής του μονοξειδίου του άνθρακα σε ξενοδοχείο στο Λιμνοχώρι στη Φλώρινα.

Υπενθυμίζεται ότι η διαρροή προκάλεσε τη δηλητηρίαση 14 ατόμων, με δώδεκα εξ’ αυτών να διακομίζονται στο Γενικό Νοσοκομείο, στη Φλώρινα.

Όπως είπε ο δήμαρχος Αμύνταιου, μιλώντας στο MEGA, «αυτό το ξενοδοχείο ανακαινίστηκε πλήρως και πρόκειται ουσιαστικά για μία νέα μονάδα που εγκαινιάστηκε στις αρχές του Σεπτέμβρη». Συνέχισε λέγοντας πως «το το σύστημα θέρμανσης είναι νέο, μία νέα μονάδα υγραερίου και με νέο καυστήρα».

Πρόσθεσε ότι «πιστεύω υπήρξε σοβαρό κατασκευαστικό λάθος και είχαμε την εισροή του μονοξειδίου του άνθρακα μέσα στα δωμάτια».

Ερωτηθείς αν ισχύει ότι υπάρχει διάταξη που αναφέρει ότι οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων της περιοχής μπορούν να κάνουν μόνοι τους τον τεχνικό έλεγχο στις εγκαταστάσεις των ξενοδοχειακών μονάδων απάντησε ότι «πιστεύω πιστοποιούνται από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού».

Σχετικά με τα πρόστιμα που είχαν επιβληθεί στην τουριστική μονάδα είπε πως «από ότι γνωρίζω είχε άδεια τουριστικού καταλύματος, δεν είχε άδεια υγειονομικού ενδιαφέροντος για το εστιατόριο που λειτουργούσε στο ισόγειο».

Συγκλονιστική μαρτυρία για τη μαζική δηλητηρίαση

Σημειώνεται ότι οι επισκέπτες που διέμεναν στο ξενοδοχείο αισθάνθηκαν δυσφορία, ναυτία και ζάλη και άρχισαν να χάνουν τις αισθήσεις τους.

«Βλέπαμε τον θάνατο να έρχεται και δεν μπορούσαμε να αντιδράσουμε», είπε, μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο Ορέστης Σαμαράς.

«Αρχικά επηρεάστηκε η γυναίκα μου. Σηκώθηκε να πάει στην τουαλέτα, μου φώναξε πως δεν αισθάνεται καλά κι εγώ πήγα να τη συνεφέρω. Αλλά φτάνοντας εκεί επηρεάστηκα κι εγώ κι ένιωσα ότι λιποθυμώ, χάνοντας τις αισθήσεις μου», ανέφερε στη συνέχεια.

«Σταθήκαμε τυχεροί μέσα στην ατυχία μας, καθώς το ΕΚΑΒ κλήθηκε και ήρθε άμεσα», είπε ο κ. Σαμαράς, λέγοντας πως ναι μεν τώρα είναι καλά στην υγεία τους, αλλά παραμένουν σε κατάσταση σοκ.

Όπως ανέφερε ούτε ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου ούτε κανείς άλλος από την επιχείρηση, δεν έχει επικοινωνήσει μαζί τους.

Τα πρόστιμα που είχαν επιβληθεί στο ξενοδοχείο

Στο ξενοδοχείο επιβλήθηκαν  δύο πρόστιμα ύψους άνω των 10.000 ευρώ (2.024 +8.192). Η προϊσταμένη της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας εξέδωσε απόφαση διακοπής της λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος, ενημερώνοντας όλες τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού «το κατάλυμα είχε ελεγχθεί εγκαίρως από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας η οποία επέβαλε πρόστιμα για αναληθή – ανακριβή στοιχεία και για παράνομη λειτουργία. Παράλληλα «είχε κοινοποιήσει αυτές τις αποφάσεις σε όλες τις αρμόδιες αρχές, ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωση της επιχείρησης με τα νόμιμα πρότυπα».

Σημειώνεται ότι το ξενοδοχείο είχε παραμείνει κλειστό για αρκετό καιρό. Ξανάνοιξε μετά από πλήρη ανακαίνιση πριν από ένα μήνα, στις 13 Σεπτεμβρίου, και φέρεται να είχε καινούργιο λέβητα αερίου. Ο 53χρονος ιδιοκτήτης συνελήφθη και σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για κοινώς επικίνδυνη βλάβη και για σωματική βλάβη από αμέλεια. Μετά την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος.

Ειδήσεις Σήμερ