23 Οκτωβρίου 2024

Αμαλιάδα: Σε εξέλιξη οι έρευνες για τους θανάτους 4 βρεφών – Ερωτήματα και για τη στάση των Αρχών

 Η υπόθεση με τους μυστηριώδεις θανάτους 4 βρεφών σε Αμαλιάδα και Αχαΐα έχει λάβει διαστάσεις θρίλερ - Μετά από παρέμβαση του Χαμόγελου του Παιδιού, δημιουργούνται ερωτήματα και για τη στάση των ΑρχώΔιαστάσεις θρίλερ παίρνει η υπόθεση με τους θανάτους 4 βρεφών στην Αμαλιάδα, μια υπόθεση που ήρθε στο φως μετά τον θάνατο του τελευταίου βρέφους, ενός αγοριού 15 μηνών, που έφυγε από τη ζωή στις 5 Αυγούστου. Τα όσα αναφέρθηκαν στην εκπομπή της Αγγελικής Νικολούλη «Φως στο Τούνελ»  πυροδότησαν ένα «ντόμινο» αποκαλύψεων και τελικά την παρέμβαση του εισαγγελέα Εφετών Πατρών.

Το κοινό πρόσωπο στους θανάτους των βρεφών είναι η 24χρονη Ειρήνη που έχασε τα δύο της παιδιά πριν από δύο χρόνια και ήταν παρούσα και στα άλλα δύο τραγικά περιστατικά.

Η ανακοίνωση από το Χαμόγελο του Παιδιού αλλάζει τα δεδομένα και εγείρει ερωτήματα για τη στάση των αρμόδιων Αρχών και Υπηρεσιών στην υπόθεση

Το πρώτο μωρό της 24χρονης, ένα κοριτσάκι μόλις 19 ημέρων πέθανε στις 19 Ιουνίου 2022, το δεύτερο κοριτσάκι δύο μηνών πέθανε στις 17 Οκτωβρίου 2023, στις 5 Αυγούστου του 2024 πέθανε το αγοράκι 15 μηνών της καλύτερης φίλης της 24χρονης με την οποία συγκατοικούν ενώ η τέταρτη καταγγελία αφορά παιδί άλλης φίλης της 24χρονης που έφυγε από τη ζωή, το 2021.

Σημειώνεται ότι αναφορικά με τους θανάτους των μωρών της 24χρονης, δεν προέκυψε από την ιατροδικαστική εξέταση εγκληματική ενέργεια.

Ερωτήματα για τη στάση των Αρχών

Την ίδια στιγμή, ερωτήματα εγείρονται για τη στάση των αρμόδιων αρχών και υπηρεσιών για το θέμα, ύστερα από ανακοίνωση – παρέμβαση του Χαμόγελου του Παιδιού.

Η οργάνωση αναφέρει ότι για την 24χρονη μητέρα που έχασε μέσα σε ένα χρόνο τα δύο κοριτσάκια της, 20 ημερών και δύο μηνών,  και ερευνάται για ενδεχόμενη εμπλοκή της στους αιφνίδιους θανάτους δύο ακόμα βρεφών, είχε λάβει αναφορές για τις συνθήκες διαβίωσης της οικογένειας της μητέρας, οι οποίες υποδείκνυαν σαφώς την ευάλωτη θέση της.

Μάλιστα οι αναφορές έγιναν κατά το χρονικό διάστημα από το 2017 έως και το 2020 και ήταν ενήμερες τόσο οι αστυνομικές όσο και οι εισαγγελικές αρχές όπως και οι κοινωνικές υπηρεσίες.

«Οι αρχές ήταν λίγες μπροστά στο πρόβλημα»

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» στην ανακοίνωσή του, αφήνει σαφείς αιχμές για την κινητοποίηση και τον συντονισμό αστυνομίας, εισαγγελίας και κοινωνικών υπηρεσιών επισημαίνοντας ότι:

«Στην συγκεκριμένη περίπτωση, είχαν δημιουργηθεί ερωτηματικά αναφορικά με τον συντονισμό των αρμόδιων Αστυνομικών και Εισαγγελικών Αρχών αλλά και των Κοινωνικών υπηρεσιών που ασχολήθηκαν με τη διερεύνηση των συνθηκών διαβίωσης της οικογένειας της 24χρονης μητέρας, καθώς η μητέρα ήταν εμφανές πως βρισκόταν σε ευάλωτο οικογενειακό περιβάλλον, από την παιδική της κιόλας ηλικία, καθώς και για την υποστήριξη που έλαβε στο ρόλο της ως νέα μητέρα».

«Η Ειρήνη μεγάλωσε σε παθογενές περιβάλλον»

Όπως είπε η δικηγόρος της Ειρήνης, μιλώντας στον ΑΝΤ1, «η Ειρήνη μεγάλωσε σε πολύ παθογενές» περιβάλλον και είχε προβλήματα με τη μητέρα της», ενώ μιλώντας στην ίδια εκπομπή ο πρόεδρος του «Χαμόγελου», Κώστας Γιαννόπουλος, τόνισε ότι και οι Αρχές ήταν ενήμερες για τις συνθήκες, πλην όμως ήταν υποστελεχωμένες και άρα «λίγες» μπροστά στο πρόβλημα, αφού δεν συνέδραμαν πριν τον θάνατο κάποιου από τα παιδιά, αλλά κατόπιν αυτών.

Η δικηγόρος της 24χρονης, Βούλα Δημητριάδου, διερωτήθηκε «γιατί τώρα» ,αφού όταν πέθαναν τα μωρά έγιναν οι απαραίτητες εξετάσεις και βγήκαν τα ιατρικά πορίσματα.

Αναφερόμενη στο ένα από τα βρέφη της 24χρονης είπε πως, «το παιδί κατά τον τοκετό παρουσίασε πρόβλημα υγείας και μπήκε στη θερμοκοιτίδα, ξεκίνησε εισαγγελική, έγινε νεκροψία, έγινε τοξικολογική, βρέθηκε η αιτία θανάτου που ήταν πνευμονίτιδα».

«Για τον θάνατο του 2 μηνών μωρού έχει ανατεθεί στην εισαγγελία, έχει γίνει τοξικολογική και υπάρχει πόρισμα για τυχόν θάνατο από επιληπτική κρίση», είπε συμπληρώνοντας πως, «διατάχθηκε εξέταση γονιδιακού ελέγχου» καθώς όπως αποκάλυψε, η μητέρα της Ειρήνης είχε χάσει επίσης ένα νεογέννητο μωρό. 

Αμαλιάδα: Αναλυτικά η ανακοίνωση του Χαμόγελου

Στην ανακοίνωση του «Χαμόγελου του Παιδιού» για την υπόθεση αναφέρεται:

«Με αφορμή το νέο περιστατικό που ήρθε στο προσκήνιο, τον θάνατο ενός νέου μωρού στην περιοχή της Αμαλιάδας και την σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, πιθανή συσχέτιση της 24χρονης μητέρας που και εκείνη είχε χάσει τα παιδιά της, με διάστημα ενός χρόνου μεταξύ τους στην περιοχή της Αχαΐας, «Το Χαμόγελο του Παιδιού», υπενθυμίζει πως:

  • Σχετικά με την υπόθεση στην περιοχή της Αχαΐας, είχε λάβει ανώνυμες αναφορές, στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056, το διάστημα 2017-2020, για τις συνθήκες διαβίωσης  της οικογένειας της μητέρας, οι οποίες υποδείκνυαν σαφώς την ευάλωτη θέση της.
  • Όπως πραγματοποιούμε σε κάθε ανάλογο περιστατικό ενημερώθηκαν άμεσα οι αρμόδιες Αστυνομικές και Εισαγγελικές Αρχές για να κινητοποιηθούν όλες οι διαδικασίες για την προστασία των παιδιών. Να σημειωθεί πως, μια εκ των αναφορών εστάλη με την με ένδειξη «Κατεπείγουσα».
  • Η κλήση τον Αύγουστο του 2015
  • Επιπλέον, τον Αύγουστο του 2015 είχαμε δεχτεί κλήση στην Ευρωπαϊκή Γραμμή για τις Εξαφανίσεις 116000 από το Τμήμα Ασφαλείας της περιοχής για την εξαφάνιση της τότε ανήλικης μητέρας, ωστόσο πριν προχωρήσουμε στη δημοσιότητα της εξαφάνισης, η ανήλικη επέστρεψε στο σπίτι της.
  • Τον Δεκέμβριο του 2020, μας εμπιστεύθηκε μέλος της οικογένειας που  επισκέφθηκε το χώρο μας. Ακολούθησαν διαδικασίες από το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής, ακολουθώντας τις εντολές του εισαγγελέα.
  • Το 2023, η μητέρα επικοινώνησε με το Τμήμα Υγείας του Οργανισμού για παροχή κατευθύνσεων για διαδικαστικά θέματα που αφορούσαν το βρέφος, το οποίο νοσηλευόταν σε Νοσοκομείο της Αθήνας. Εντός των επόμενων ημερών ενημερωθήκαμε πως το βρέφος απεβίωσε. Κατά την ίδια περίοδο, Κοινωνικές Υπηρεσίες της περιοχής που ασχολούνταν με την υπόθεση, επικοινώνησαν με τον Οργανισμό και αναφέρθηκε το γεγονός πως πριν από ένα έτος, είχε αποβιώσει το βρέφος της πρώτης εγκυμοσύνης της μητέρας με παρόμοιο τρόπο, πράγμα που προβληματίζει αρκετά την υπηρεσία. Έκτοτε, οι Αρμόδιες Αστυνομικές και Εισαγγελικές Αρχές διερευνούν τα αίτια θανάτου των δύο βρεφών της μητέρας».
  • «Δεν αποτελεί υπόθεση ενός»

Και η ανακοίνωση συνεχίζει:

«Για ακόμη μια φορά, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενημερώνει ότι αρμόδιοι για κάθε περιστατικό κακοποίησης/παραμέλησης παιδιού είναι οι Εισαγγελικές και Αστυνομικές Αρχές που οφείλουν να διερευνήσουν την κάθε υπόθεση.

Κάθε αναφορά πρέπει να αξιολογείται από εξειδικευμένη ομάδα, και δεν αποτελεί υπόθεση ενός.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, είχαν δημιουργηθεί ερωτηματικά αναφορικά με τον συντονισμό των αρμόδιων Αστυνομικών και Εισαγγελικών Αρχών αλλά και των Κοινωνικών υπηρεσιών που ασχολήθηκαν με τη διερεύνηση των συνθηκών διαβίωσης της οικογένειας της 24χρονης μητέρας, καθώς η μητέρα ήταν εμφανές πως βρισκόταν σε ευάλωτο οικογενειακό περιβάλλον, από την παιδική της κιόλας ηλικία, καθώς και για την υποστήριξη που έλαβε στο ρόλο της ως νέα μητέρα».

Ειδήσεις Σήμερα:

Θεσσαλονίκη: Σύγκρουση λεωφορείων – Πέντε τραυματίες

 

Τα πέντε άτομα τραυματίστηκαν ελαφΔυο αστικά λεωφορεία συγκρούστηκαν πριν από λίγη ώρα στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, λίγο μετά τις 09:30 τα δυο λεωφορεία συγκρούστηκαν μεταξύ τους, στην λεωφόρο Κ. Καραμανλή. Σύμφωνα με πληροφορίες πέντε άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά.

Ωστόσο μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο της πόλης με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ που έσπευσαν στο σημείο.


Μαγική εικόνα η «εθελοντική μείωση τιμής» στα σούπερ μάρκετ - 123 κωδικοί, μόλις 32 προϊόντα

 

Η εθελοντική μείωση τιμής σε 123 κωδικούς που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ αφορά προς το παρόν κυρίως προϊόντα δευτερεύουσας ανάγκης. Τι δηλώνει ο γεν.γραμματέας καταναλωτή Σωτήρης ΑναγνωστόπουλοςΜάλλον αδιάφορους αφήνει τους καταναλωτές η λίστα με τους 123 κωδικούς προϊόντων  που θα πωλούνται στα σούπερ μάρκετ με «εθελοντική» μείωση τιμής, -6% ως -15%. Όχι επειδή δεν τους απασχολεί η επίμονη ακρίβεια. Αντιθέτως, παρά την επιβράδυνση των ανατιμήσεων σε ορισμένα αγαθά, οι συσσωρευμένες αυξήσεις έχουν γονατίσει τα νοικοκυριά, που στην πλειοψηφία τους  ασθμαίνουν για να βγει ο μήνας. Ο βασικος λόγος της αδιαφορίας αλλά κυρίως της απογοήτευσης των καταναλωτών είναι ότι δεν προσδοκούν πλέον καμία ανακούφιση από την ανακύκλωση ημίμετρων.
Σάλτσες και πουτίγκα

Καταρχάς, όπως διαπιστώνει κανείς από την πρώτη  ματιά, πρόκειται για μόλις 32 προϊόντα από 12 εταιρείες. Ο μαγικός πολλαπλασιασμός των 123 προκύπτει από τις διαφορετικές συσκευασίες.

Δεύτερον, όπως είναι σε θέση να διαπιστώσει οποιοσδήποτε και οποιαδήποτε ψωνίζει στα σούπερ μάρκετ –δηλαδή οι πάντες-  η πλειονότητα των προϊόντων της λίστας συμμετέχουν ούτως ή άλλως σε προωθητικές ενέργειες, συχνά με πολύ μεγαλύτερες εκπτώσεις από το 6-15%.  Εξάλλου, εδώ και μήνες, μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ανακοινώσει μόνιμες μειώσεις τιμών σε επιλεγμένα προϊόντα, στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν τους πιεσμένους από την ακρίβεια καταναλωτές.

Τρίτον, πολλά από τα προϊόντα της λίστας είναι δευτερεύουσας σημασίας, ως επί το πλείστον εισαγόμενα, και σε καμία περίπτωση  βασικά αγαθά: Σάλτσες, κρέμα σόγιας, συσκευασμένα γαλλικά μίνι-τυράκια, πρωτεϊνούχα πουτίγκα, παιδικά σοκολατάκια με γάλα.

Κάποια από τα είδη πρώτης ανάγκης είτε συμμετέχουν ήδη στο καλάθι του νοικοκυριού (ελαιόλαδο, χυμός τομάτας) είτε εμπίπτουν στην κατηγορία της υποχρεωτικής μείωσης της τελικής τιμής στο 30% του ύψους των περσινών εκπτώσεων (είδη προσωπικής φροντίδας, πάνες, βρεφικό γάλα).

Τέλος, η πρωτοβουλία των επιχειρήσεων θυμίζει έντονα τα περίφημα ταμπελάκια που διαφήμιζαν τη «μόνιμη μείωση τιμής -5%», ένα μέτρο που έχει καταργηθεί από τον Ιούνιο. Όπως συνέβαινε και στο προηγούμενο μέτρο,  οι επιχειρήσεις δεν είναι υποχρεωμένες να συμμετέχουν αλλά το κάνουν εθελοντικά. Η μόνη διαφορά είναι ότι τα ταμπελάκια είχαν την κρατική σφραγίδα, ενώ τώρα δεν μεσολαβεί το κράτος.

Μείωση τιμών για δύο μήνες… και βλέπουμε

Η πρωτοβουλία μείωσης τιμών ξεκινάει  τυπικά να εφαρμόζεται από το τέλος Οκτωβρίου και θα έχει διάρκεια τουλάχιστον δύο μηνών – με πιθανότητα να επεκταθεί. Ήδη κάποιοι προμηθευτές και σούπερ μάρκετ το έχουν ξεκινήσει από τώρα. Όπως έχει ανακοινωθεί η λίστα θα ανανεώνεται και θα εμπλουτίζεται, με στόχο να φτάσει τους 600 κωδικούς ως το τέλος του 2024.

Μήπως η νέα πρωτοβουλία έρχεται να υποκαταστήσει τα μέτρα που έχουν καταργηθεί όπως τα ταμπελάκια;  Ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή στο υπουργείο Ανάπτυξης επιμένει ότι δεν υπάρχει καμία σύνδεση.

«Πρόκειται καθαρά για μια δέσμευση των επιχειρήσεων. Η εικόνα που έχουμε είναι ότι θα κρατηθούν οι χαμηλότερες τιμές δύο  με τρεις μήνες», δηλώνει ο κ. Αναγνωστόπουλος στο in.

«Δεν συνδέεται με τα υπόλοιπα μέτρα. Είναι προσπάθεια των επιχειρήσεων να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, που προφανώς την έχουν χάσει σε κάποιο ποσοστό, λόγω της εικόνας που υπάρχει γενικά στην οικονομία,  χωρίς απαραίτητα να φταίνε οι ίδιοι. Είναι παγκόσμια η κρίση. Όμως οι καταναλωτές έχουν αυτή την αίσθηση», μας λέει.

Ιδιωτική πρωτοβουλία

Αφού πρόκειται για ιδιωτική πρωτοβουλία, γιατί τότε παρουσιάζεται ως νίκη της κυβέρνησης;

«Είναι μια απάντηση των επιχειρήσεων στο κάλεσμα του υπουργείου Ανάπτυξης τον Αύγουστο. Δεν είναι κάτι ασύνδετο. Μετά την πρόσκληση του υπουργείου σε συζήτηση, δούλεψαν οι επιχειρήσεις να δουν πώς μπορούν να εφαρμόσουν μειώσεις. Μεσολάβησε ένα σεβαστό χρονικό διάστημα και επήλθε αυτό το αποτέλεσμα. Προφανώς είχε συμμετοχή το υπουργείο υπό αυτή την έννοια. Όμως δεν είναι μια καθοδηγούμενη νομικά ενέργεια» απαντά ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή.

Αντίο πλαφόν, καλημέρα… «εθελοντικές μειώσεις»

Στο τέλος του χρόνου λήγει το μέτρο για το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους, και θα επανεξεταστεί αν θα συνεχιστεί ή όχι. Όπως είναι γνωστό οι επιχειρήσεις ζητάνε μετ’ επιτάσεως να καταργηθεί, υποστηρίζοντας ότι αντιβαίνει στο δίκαιο του ανταγωνισμού.

Μήπως η πρωτοβουλία «εθελοντικής μείωσης τιμής» είναι μια χειρονομία καλής θέλησης από τις επιχειρήσεις, ώστε το υπουργείο Ανάπτυξης να αποσύρει το πλαφόν;

Ο κύριος Αναγνωστόπουλος το διαψεύδει κατηγορηματικά, λέγοντας ότι δεν υπάρχει καμία σχέση ανταλλαγής.  Σε ό,τι αφορά τις πιέσεις από τις επιχειρήσεις για να αρθεί το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους ο γενικός γραμματέας μας λέει ότι «ο καθένας μπορεί να ζητάει ό,τι θέλει».

Χωρίς να ξεκαθαρίζει αν το πλαφόν θα συνεχιστεί ή όχι το 2025, υπογραμμίζει ότι πρόκειται για μέτρο έκτακτου χαρακτήρα. «Εξαρτάται από την εικόνα του πληθωρισμού και της αγοράς. Αν διαγνώσουμε ότι έχει παρέλθει η έκτακτη αυτή ανάγκη, το μέτρο θα αποσυρθεί. Όχι μόνο για λόγους που κατανοούμε όλοι, αλλά και για θέμα Συντάγματος. Το Σύνταγμά μας δεν επιτρέπει την εισαγωγή πλαφόν ή άλλων περιορισμών στην ιδιωτική ελευθερία χωρίς να υπάρχει πολύ συγκεκριμένος λόγος που το επιτάσσει. Αν επανέλθουμε σε μια οικονομική ομαλότητα, ένα τέτοιο μέτρο δεν μπορεί να σταθεί».

Το τι θα γίνει τελικά, αναμένται να αποφασιστεί στα μέσα του Δεκεμβρίου.

Δεν έγινε κανένα «παζάρι»

Ο Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ μάρκετ Ελλάδας, δηλώνει επίσης κατηγορηματικά ότι η πρωτοβουλία μείωσης τιμής εκ μέρους των επιχειρήσεων δεν συνδέεται σε καμία περίπτωση με το αίτημά τους για κατάργηση του πλαφόν.

«Εμείς θέλουμε πάρα πολύ (να καταργηθεί στο πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους). Πιστεύουμε ότι είναι παράλογο, νομικά δεν πατάει πουθενά. Όταν εφαρμόστηκε με την πανδημία πιθανόν να είχε νόημα, αλλά τέσσερα χρόνια μετά δεν έχει κανένα».

Διευκρινίζει ωστόσο ότι το μέτρο της εθελοντικής μείωσης τιμών δεν έχει καμία συσχέτιση με το πάγιο αίτημα της ΕΣΕ και των υπόλοιπων φορέων της αγοράς  για  κατάργηση του πλαφόν.

«Δεν έγινε κανένα παζάρι, ότι δηλαδή εμείς θα κάνουμε αυτό για να σταματήσει το άλλο», δηλώνει στο in.

Αλλά «ακόμα και αν γινόταν παζάρι, τους πολιτικούς δεν μπορούμε αν τους εμπιστευόμαστε. Εμείς όμως πιέζουμε, υποστηρίζουμε και πιστεύουμε ότι είναι καλό και για τον καταναλωτή και για την αγορά να καταργηθεί αυτός ο νόμος. Δεν προσφέρει τίποτα».