22 Οκτωβρίου 2024

Axios: Οι ΗΠΑ ερευνούν μονάδα των IDF για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων Παλαιστινίων κρατουμένων

 

Αμφίβολο αν θα υπάρξουν συνέπειες για το Ισραήλ - Οι ΗΠΑ είχαν τερματίσει αντίστοιχη για τάγμα των IDF, αν και είχαν διαπιστωθεί παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Δυτική Όχθη.Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ επανεξετάζει μια μονάδα των Ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων που είναι υπεύθυνη για τη φύλαξη κρατουμένων από τη Γάζα για  παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι οποίες – αν διαπιστωθούν-  θα μπορούσαν να έχουν επιπτώσεις στη βοήθεια των ΗΠΑ, αναφέρουν δύο Ισραηλινοί αξιωματούχοι και δύο Αμερικανοί αξιωματούχοι στο Axios.

Όπως αναφέρει το Axios, αυτό έχει σημασία για πολλούς λόγους:

Αρκετά μέλη της μονάδας, που ονομάζεται «Δύναμη 100», δικάζονται στο Ισραήλ για τον ομαδικό βιασμό Παλαιστινίου κρατούμενου στο στρατόπεδο κράτησης Sde Teiman, που έχει ονομαστεί «το ισραηλινό Γκουαντάναμο» από οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων (εικόνα πάνω από Haaretz).

Περισσότεροι από 30 κρατούμενοι έχουν πεθάνει στο «ισραηλινό Γκουαντάναμο» από τις 7 Οκτωβρίου

Αρκετές αναφορές στον ισραηλινό και διεθνή Τύπο έχουν επικεντρωθεί σε φερόμενες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Sde Teiman, το οποίο χρησιμοποιείται ως κέντρο κράτησης για μαχητές της Χαμάς που κατηγορούνται για συμμετοχή στις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου και για την «ανάκριση» Παλαιστινίων που έχουν συλληφθεί στη Γάζα.

Η Haaretz ανέφερε ότι περισσότεροι από 30 κρατούμενοι έχουν πεθάνει στις εγκαταστάσεις από τις 7 Οκτωβρίου.

Οι IDF μάλιστα, έχουν αρχίσει να κλείνουν σταδιακά το κέντρο κράτησης τις τελευταίες εβδομάδες, αφού αντιμετώπισαν σημαντικές διεθνείς επικρίσεις. Ισραηλινές οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων προσέφυγαν επίσης στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας για τις φερόμενες παραβιάσεις στο συγκεκριμένο στρατόπεδο.

Επιπτώσεις;

Το Axios, θυμίζει ότι ένας νόμος του 1997 στις ΗΠΑ, που συντάχθηκε από τον τότε γερουσιαστή Patrick Leahy, απαγορεύει την αμερικανική εξωτερική βοήθεια και τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Υπουργείου Άμυνας να πηγαίνουν σε ξένες μονάδες ασφαλείας, στρατού και αστυνομίας, οι οποίες έχουν διαπιστωθεί ότι έχουν διαπράξει παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Σημειώνει δε, πως εάν η έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαπιστώσει ότι η ισραηλινή μονάδα που ελέγχεται, διέπραξε παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, θα μπορούσε να μπει σε μαύρη λίστα βάσει του «νόμου Leahy» και να εμποδιστεί να λάβει οποιαδήποτε στρατιωτική βοήθεια ή εκπαίδευση από τις ΗΠΑ.

Αμερικανός αξιωματούχος δήλωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν μνημόνιο συμφωνίας με το Ισραήλ που απαιτεί να συντονίζονται με τους Ισραηλινούς για μια τέτοια επανεξέταση. Ο αξιωματούχος τόνισε ότι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δεν έχει καταλήξει ακόμη σε αποφάσεις ή οριστικά συμπεράσματα σχετικά με τη μονάδα.

Ένας δεύτερος αμερικανός αξιωματούχος σημείωσε ότι στάλθηκε στους Ισραηλινούς ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τη μονάδα πριν από αρκετούς μήνες.«Είναι μέρος μιας διαδικασίας διαβούλευσης που ξεκινήσαμε με τους Ισραηλινούς σχετικά με αυτή τη μονάδα ως μέρος της συμφωνίας μας για το νόμο Leahey», δήλωσε ο ίδιος.

Στάχτη στα μάτια;

Σύμφωνα με το Axios, από την αρχή του πολέμου στη Γάζα το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ελέγχει εξονυχιστικά τις στρατιωτικές επιχειρήσεις των IDF στη Γάζα και στον Λίβανο, ειδικά όταν πρόκειται για συμβάντα με μαζικές απώλειες αμάχων.

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, Άντονι Μπλίνκεν, και ο υπουργός Άμυνας, Λόιντ Όστιν, εξέφρασαν πρόσφατα ανησυχίες σε επιστολή τους προς τους Ισραηλινούς ομολόγους τους σχετικά με τις συνθήκες των Παλαιστινίων κρατουμένων και ζήτησαν από το Τελ Αβίβ να επιτρέψει στον Ερυθρό Σταυρό πρόσβαση στις εγκαταστάσεις της φυλακής.

Ωστόσο, όπως υπενθυμίζει η ίδια πηγή, τον προηγούμενο Αύγουστο ο Μπλίνκεν αποφάσισε να τερματίσει μια έρευνα για το τάγμα «Netzah Yehuda» των IDF, σχετικά με παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη χωρίς να επιβάλει κυρώσεις.

Αν και διαπιστώθηκε τον περασμένο Απρίλιο ότι το τάγμα είχε διαπράξει κατάφωρες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι ΗΠΑ θεώρησαν ότι Ισραηλινός Στρατός είχε λάβει μέτρα για να αντιμετωπίσει τις… ανησυχίες τους.

Ειδήσεις Σήμερα:

Χεζμπολάχ: Ανακοίνωσε ότι χτύπησε στρατιωτικές βάσεις στο Ισραήλ – Διακόπηκαν οι πτήσεις στο Μπεν Γκουριόν

 

Ομοβροντία πυραύλων εξαπέλυσε η Χεζμπολάχ σε στρατιωτικές βάσεις και στο κεντρικό Ισραήλ - Ένας τραυματίαςΗ Χεζμπολάχ ανακοίνωσε σήμερα ότι βομβάρδισε με ομοβροντία πυραύλων τη βάση Γκλιλότ της μονάδας 8200 της ισραηλινής στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών, που βρίσκεται στα προάστια του Τελ Αβίβ.

Η λιβανική οργάνωση ανακοίνωσε επίσης πως εκτόξευσε ρουκέτες νωρίς σήμερα το πρωί εναντίον «ναυτικής βάσης» κοντά στη Χάιφα, στο βόρειο Ισραήλ.

«Ομοβροντία ρουκετών» στοχοθέτησε τη «ναυτική βάση του Στέλα Μάρις βορειοδυτικά της Χάιφα», σύμφωνα με ανακοίνωση της οργάνωσης.

Ένα κτίριο κατοικιών και πολλά αυτοκίνητα υπέστησαν ζημιές λόγω πτώσης θραυσμάτων μετά την αναχαίτιση ρουκετών που εκτοξεύτηκαν από τη Χεζμπολάχ

Νωρίτερα, η λιβανική οργάνωση δήλωσε ότι βομβάρδισε με πυραύλους την περιοχή Νιρίτ στα προάστια του Τελ Αβίβ στο Ισραήλ, αναφερόμενη προφανώς σε ξεχωριστή επίθεση.

Διακοπή της εναέριας κυκλοφορίας

Η εναέρια κυκλοφορία έχει σταματήσει εντελώς στο αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν, σύμφωνα με τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης.

Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του Al Jazeera η Χεζμπολάχ εξαπέλυσε τουλάχιστον 12 πυραύλους μεσαίου βεληνεκούς προς το Ισραήλ, ενώ ο στρατός ανακοίνωσε μέτρα έκτακτης ανάγκης στην περιοχή του Τελ Αβιβ.

Είναι η πρώτη φορά που η Χεζμπολάχ χρησιμοποιεί πυραύλους μεσαίου βεληνεκούς, εν μέσω προειδοποιήσεων ότι μπορεί να κλιμακώσει τις επιθέσεις της.

Ισραηλινά ΜΜΕ αναφέρουν ακόμα ότι υπάρχει ένας τραυματίας από θραύσματα πυραύλου στα βόρεια της χώρας.

Ένα κτίριο κατοικιών και πολλά αυτοκίνητα υπέστησαν ζημιές λόγω πτώσης θραυσμάτων μετά την αναχαίτιση ρουκετών που εκτοξεύτηκαν από τη Χεζμπολάχ.

Βομβαρδισμοί στον Λίβανο

Ο στρατός του Ισραήλ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα πως έπληξε 300 στόχους συνδεόμενους με το κίνημα Χεζμπολάχ στον Λίβανο μέσα σε 24 ώρες, καθώς αποφάσισε να διευρύνει την επίθεσή του βάζοντας πλέον στο στόχαστρο το οικονομικό σύστημά της, την ώρα που οι ΗΠΑ διαβεβαίωσαν πως εργάζονται προκειμένου να τελειώσει ο πόλεμος «το γρηγορότερο».

Στον Λίβανο χθες βράδυ έγιναν βομβαρδισμοί κοντά στο νοσοκομείο Χαρίρι, τη μεγαλύτερη δημόσια δομή υγείας της χώρας, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι 32, στη νότια Βηρυτό, σύμφωνα με το λιβανικό υπουργείο Υγείας.

Ειδήσεις Σήμερα:

Χωρίς φρένο οι ανατιμήσεις από το χωράφι στο ράφι – Η ακρίβεια εξακολουθεί να εξανεμίζει τον πενιχρό μισθό

 

Η ακρίβεια και από το χωράφι στο ράφι πλήττει καταναλωτές και παραγωγούς που σημειώνουν ότι «πουλάμε τα προϊόντα μας σε εξευτελιστικές τιμές»Η ακρίβεια εξακολουθεί να καλπάζει , «εξαΰλώνοντας» τους πενιχρούς μισθούς και συντάξεις. Σχεδόν καθημερινά δημοσιοποιούνται στοιχεία, που τεκμηριώνουν την επιδείνωση των όρων ζωής της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της Eurostat σύμφωνα με τα οποία είμαστε στις τέσσερις χώρες της ΕΕ με τα υψηλότερα ποσοστά πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας. Εξάλλου από τα μνημόνια μέχρι σήμερα το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα έχει καταβαραθρωθεί, με μείωση -28,4% – το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, όταν στην ΕΕ έχει αυξηθεί κατά 18,5%.

Και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς του 2023, αναφέρουν ότι ο κίνδυνος φτώχειας απειλεί το 18,7% του πληθυσμού της χώρας (17,4% το 2022), με τα νοικοκυριά του φτωχότερου 20% του πληθυσμού να αυξάνουν τις δαπάνες τους σε σχέση με το 2022 κατά 8,5%, ενώ τα νοικοκυριά του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού κατά 15,7%.

Στο 3,2% ο πληθωρισμός τροφίμων – Χωρίς φρένο η ακρίβεια από το χωράφι στο ράφι

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, εξάλλου, ο πληθωρισμός τροφίμων τον Σεπτέμβριο ξεπέρασε και πάλι τον γενικό δείκτη (2,9%)  και ανήλθε στο 3,2%.

Μάλιστα το «καπέλο» στα καρτελάκια της λιανικής σε σχέση με τις τιμές που φεύγουν τα προϊόντα από τους παραγωγούς εξακολουθεί να είναι… τεράστιο.

Παρατηρείται το παράδοξο να υπάρχει μείωση 14,4% στις τιμές παραγωγού και αύξηση 3% στις τιμές λιανικής

«Το πρόβλημα της ακρίβειας το αντιμετωπίζουμε όλοι», λέει στο MEGA ο Σωκράτης Αλειφτήρας, εκπρόσωπος Τύπου της αγροτικής ομοσπονδίας ν. Λάρισας.

«Εμείς είμαστε αυτοί που παράγουμε τα προϊόντα και δυστυχώς τα πουλάμε σε εξευτελιστικές τιμές και φτάνουν στο ράφι δύο και τρεις φορές ακριβότερα».

Η διαδρομή από το χωράφι στο ράφι

Πώς καταλήγουν όμως τα προϊόντα να έχουν τόσο αυξημένες τιμές στο ράφι;

Τα στοιχεία για τον Αύγουστο αναδεικνύουν το παράδοξο να υπάρχει μείωση 14,4% στις τιμές παραγωγού και αύξηση 3% στις τιμές λιανικής.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα με τα μήλα στάρκιν που φεύγουν από τον παραγωγό με 70 λεπτά και φτάνουν στο ράφι με ελάχιστη τιμή τα 1,70 ευρώ το κιλό.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών,  η ανάλυση των εξόδων  στην πορεία της διαμόρφωσης της τιμής από την παραγωγή ως τη λιανική έχει ως εξής:

0,70€/κιλό παραγωγός, 0,10€/κιλό εργάτες συγκομιδής, 0,20€/κιλό αποθήκευση, ψυγεία, 0,15€/κιλό εργαζόμενοι για μεταφορά από ψυγείο στο τελάρο, 0,07€/κιλό μεταφορικά (ανάλογα με το ύψος των καυσίμων), 0,35€/κιλό έξοδα συσκευασίας, 0,13€/κιλό ΦΠΑ, φορτωτικά, διαλογή, φύρα, κέρδος εμπόρων.

Ακόμη πιο ακριβά στην πραγματικότητα – Το στάρκιν θα φτάσει στον καταναλωτή 3 ευρώ/κιλό

Σύμφωνα με τον  Γιώργο Λεχουρίτη, πρόεδρο του ΙΝΚΑ, πάντως τα προϊόντας φτάνουν ακόμη πιο ακριβά στα ράφια.

«Και οι παραγωγοί διαμαρτύρονται ότι παίρνουν φθηνότερες τιμές από ό,τι έπαιρναν πέρυσι και παράλληλα βλέπουμε τα προϊόντα ακριβότερα. Όταν μιλάτε για 70 λεπτά το ‘στάρκιν’ πως πουλάει ο παραγωγός, αυτό είναι η α’ ποιότητα που θα φτάσει στον καταναλωτή πάνω από 3 ευρώ. Μακάρι να έφτανε στο 1,70».

«Εκείνοι που ανεβάζουν τις τιμές είναι οι μεσάζοντες. Μας λένε οι κυβερνήσεις διαδοχικά ότι έξω οι μεσάζοντες από την αγορά αλλά δυστυχώς οι μεσάζοντες ζουν και βασιλεύουν. Όλο αυτό έχει αντίκτυπο στην τσέπη του καταναλωτή», υπογραμμίζει και σημειώνει ότι «έλεγχοι στην αγορά δε γίνονται».

Δύσκολοι καιροί για αγρότες

«Ο αγροτικός κόσμος περνάει πολλές δυσκολίες», σημείωσε στο MEGA η Διαμάντω Κρητικού, πρόεδρος αγροτικού συνεταιρισμού Αμύνταιου.

Η κα Κρητικού, η οποία καλλιεργεί ροδάκινα, κάνει λόγο για μια πολύ δύσκολη χρονιά.

«Ζούμε από την παραγωγή των ροδάκινων, μια χρονιά πολύ δύσκολη φέτος, με την κλιματική αλλαγή να μη μας έχει αφήσει ανεπηρέαστους. Τα ροδάκινα είναι ευαίσθητα, δεν κρατάνε, η ποσότητα που έμεινε και δεν απορροφήθηκε ήταν πολύ μεγάλη. Εμείς εδώ στο χωριό είχαμε χαλαζόπτωση πράγμα που δεν έκανε ελκυστικό το προϊόν. Το 40 – 50% της παραγωγής έμεινε μέσα στα χωράφια. Η τιμή ήταν πολύ χαμηλή».

Όπως λέει η ίδια: «Είναι πολύ δύσκολο να συνεχίσουμε να καλλιεργήσουμε τη νέα χρονιά».

Οι ελληνοποιήσεις

Πέρα από τα προβλήματα με τον καιρό και τα κόστη, οι αγρότες έχουν να αντιμετωπίσουν και τις παράνομες ελληνοποιήσεις προϊόντων από τρίτες χώρες.

Σύμφωνα με τον Απόστολο Ραυτόπουλο, πρόεδρο της Ένωσης εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδος, αγροτικοί συνεταιρισμοί από την Κρήτη με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Ανάπτυξης έχουν κοινοποιήσει το ζήτημα.

«4.000.000 κιλά ντομάτες από την Τουρκία χωρίς κανέναν έλεγχο. Παράνομες ελληνοποιήσεις αγροτικών προϊόντων. Υπήρχε ένα πολύ μεγάλο φορτίο το οποίο προοριζόταν από την Τουρκία, μέσω Ελλάδας, για το Ισραήλ. Στο Ισραήλ, επειδή δε συνοδευόταν από τα χαρτιά για τη φυτοπροστασία, την υγεία και όλα αυτά, το επέστρεψαν πίσω», είπε χαρακτηριστικά.