22 Οκτωβρίου 2024

Τριπλός πονοκέφαλος για το Μαξίμου – Κοινωνική δυσαρέσκεια, διαρροή ψηφοφόρων και το τέρας της ακρίβειας

 

Αντιμέτωπη με την διαρκώς αυξανόμενη κοινωνική δυσαρέσκεια είναι η κυβέρνηση την ώρα που και το εσωτερικό κλίμα στη ΝΔ είναι ηλεκτρισμένοΑντιμέτωπη με την διαρκώς αυξανόμενη κοινωνική δυσαρέσκεια είναι η κυβέρνηση, κι αυτό δεν το δείχνουν μόνο οι δημοσκοπήσεις αλλά και το γεγονός ότι σειρά κλάδων βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, στον δρόμο μέχρι την πανελλαδική, πανεργατική απεργία στις 20 Νοεμβρίου, κόντρα στη συνεχιζόμενη ακρίβεια, διεκδικώντας αύξηση μισθών και υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.Αντιμέτωπη με την διαρκώς αυξανόμενη κοινωνική δυσαρέσκεια είναι η κυβέρνηση, κι αυτό δεν το δείχνουν μόνο οι δημοσκοπήσεις αλλά και το γεγονός ότι σειρά κλάδων βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, στον δρόμο μέχρι την πανελλαδική, πανεργατική απεργία στις 20 Νοεμβρίου, κόντρα στη συνεχιζόμενη ακρίβεια, διεκδικώντας αύξηση μισθών και υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Κι αυτό την ώρα που το εσωκομματικό κλίμα στη Νέα Δημοκρατία παραμένει… ηλεκτρισμένο, με γαλάζιους βουλευτές να ζητούν εξηγήσεις από το Μαξίμου, με ερωτήσεις τόσο για τα «κόκκινα» δάνεια όσο και για το κόστος των φαρμάκων και το Χρηματιστήριο της Ενέργειας.

Σε κρίσιμους τομείς, της ακρίβειας καλπάζει και τα μέτρα που έχουν ληφθεί ή λαμβάνονται, αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό, σε συνδυασμό με τους πενιχρούς μισθούς

Η κυβέρνηση δέχεται πανταχόθεν πιέσεις ενώ το Μαξίμου, τρέχει για να προλάβει τις αντιδράσεις, φοβούμενο τις διαρροές, έχοντας στραμμένο το κομματικό ραντάρ ταυτόχρονα στα αριστερά και στη δεξιά της Δεξιάς.

Διαρροές

Όπως έχει γράψει το in, η επαγρύπνηση αυτή, κρίνεται αναγκαία με βάση τα ποιοτικά δεδομένα των γκάλοπ της τρέχουσας περιόδου: Οι γαλάζιες απώλειες υπάρχουν προς δύο κατευθύνσεις, ενώ είναι χαμηλά (περίπου στο 65%) η νεοδημοκρατική συσπείρωση.

Συγκεκριμένα, ένα 3,7% των ψηφοφόρων του κυβερνώντος κόμματος στην εθνική κάλπη του 2023 «χάνεται» προς το ΠΑΣΟΚ και ένα 6% «χάνεται» στα δεξιότερα της ΝΔ, περίπου μοιρασμένο το ποσοστό στον Βελόπουλο και στη Λατινοπούλου.

Σχεδόν δύο στους 10 ψηφοφόρους της ΝΔ του 2023 εμφανίζονται σήμερα στην αδιευκρίνιστη ζώνη. Σε εκείνη των αναποφάσιστων και των αποστασιοποιημένων, δηλαδή, την οποία προσπαθεί με κάθε τρόπο να επαναπροσεγγίσει το Μαξίμου.

Εκείνο δε που όπως εκτιμάται, προβληματίζει περισσότερο τους κυβερνώντες είναι η διεισδυτικότητα του (υπερακρο)δεξιού λαϊκισμού, ο οποίος μπορεί να τροφοδοτείται μέσα από συγκεκριμένες ατζέντες, οι οποίες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, όπως τα ελληνοτουρκικά, το Μεταναστευτικό, το αυξημένο κόστος ζωής.

Ακρίβεια και δημοσιονομική σύνεση

Η ακρίβεια είναι το νούμερο ένα θέμα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία. Σε κρίσιμους τομείς, τρόφιμα, ενέργεια, ενοίκια, το τέρας της ακρίβειας καλπάζει και τα μέτρα που έχουν ληφθεί ή λαμβάνονται, αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό, σε συνδυασμό με τους πενιχρούς μισθούς.

Την ίδια ώρα ο πρωθυπουργός, μιλώντας σε εκδήλωση του υπουργείου Ανάπτυξης στην Εθνική Πινακοθήκη με θέμα «Παραγωγικός μετασχηματισμός, ενίσχυση των επενδύσεων και της βιομηχανίας, για ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας σε όλη την Ελλάδα», θριαμβολόγησε για την «οριστική και μη αναστρέψιμη ανάκαμψη» της ελληνικής οικονομίας, ξορκίζοντας την «επίπλαστη ανάπτυξη του 2010».

«Μπούσουλας μας είναι η δημοσιονομική πειθαρχία, η διατήρηση υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, η αύξηση της απασχόλησης, και η επένδυση στην καινοτομία» σημείωσε με έμφαση ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μόνο που «δημοσιονομική πειθαρχία», στην οποία ομνύει ο πρωθυπουργός, δημιουργεί ένα πολύ «στενό κορσέ» για τις όποιες ανάγκες.

Δυσαρέσκεια

Ως εκ τούτου, η δυσαρέσκεια απέναντι στην κυβερνητική πολιτική αυξάνεται. Νέα δημοσκόπηση που βλέπει το φως της δημοσιότητας εξάλλου, φανερώνει το κλίμα που επικρατεί στην κοινωνία με μόνο έναν στους δέκα πολίτες να δηλώνει πως πιστεύει ότι του επόμενους μήνες τα πράγματα θα πάνε «καλύτερα». Σχεδόν οι εννέα στους δέκα λένε «χειρότερα» και τα «ίδια».

Σχετικά με την ικανοποίηση των πολιτών από την απόδοση της κυβέρνησης η δυσαρέσκεια δείχνει να μεγαλώνει. Από το 49% του Μαΐου το ποσοστό έπιασε «ταβάνι» τον Οκτώβριο με συνεχή ανοδική τάση και προσγειώθηκε στο 53%, δύο μονάδες πάνω από τον Σεπτέμβριο.Στην πρόθεση ψήφου η ΝΔ προηγείται με 25% και ακολουθούν: ΠΑΣΟΚ 15,3%, Ελληνική Λύση 9,3%, ΚΚΕ 8,6%, ΣΥΡΙΖΑ 6,6%. Στα όρια του 3% (λίγο πάνω λίγο κάτω) βρίσκονται: Φωνή Λογικής με 4,1%, Νίκη με 3,9%, Πλεύση Ελευθερίας με 3,3 και ΜέΡΑ25 με 2,8%. Η Νέα Αριστερά συγκεντρώνει ποσοστό 1,9%.

Ειδήσεις Σήμερα:

21 Οκτωβρίου 2024

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Χρηματοδότηση 4.000.000€

 

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Χρηματοδότηση 4.000.000€ για τη δημιουργία Νηπιαγωγείων ή την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό τους. Λαμία,21Οκτωβρίου2024 . ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΑΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ.   Χρηματοδότηση 4.000.000€ για τη δημιουργία Νηπιαγωγείων  ή την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό τους

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός υπέγραψε πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων έργων, προκειμένου να ενταχθούν στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ» 2021-2027 και συγκεκριμένα στη Δράση: «4.2.1Δημιουργία, Επέκταση και Εκσυγχρονισμός Μονάδων Προσχολικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας».

 Η πρόσκληση αφορά στη χρηματοδότηση παρεμβάσεων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού σε υφιστάμενες κτηριακές εγκαταστάσεις δημόσιας προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας και συγκεκριμένα της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία), ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Οι παρεμβάσεις δύναται να αφορούν:

Ø  Υποδομές προσβασιμότητας ΑΜΕΑ ώστε να καλύπτονται οι σχετικές

απαιτήσειςκαι προδιαγραφές.

Ø  Εγκατάσταση ή και εκσυγχρονισμός μόνιμων συστημάτων πυροπροστασίας.

Ø  Αναγκαίες εργασίες στατικής ενίσχυσης.

Δυνατή είναι επίσης η δημιουργία ή και η επέκταση νηπιαγωγείων, εφόσον τεκμηριώνεται η σχετική αναγκαιότητα και ο σχεδιασμός τους καλύπτει τις σύγχρονες βιοκλιματικές και ενεργειακές απαιτήσεις.

 Για τη δημιουργία / επέκταση σχολικών μονάδων είναι επιλέξιμη και η απόκτηση τυχόν απαιτούμενης εδαφικής έκτασης έως το 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της πρότασης.

 Η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη που διατίθεται για την ένταξη πράξεων με την παρούσα πρόσκληση ανέρχεται σε 4.000.000 ευρώ και δυνητικοί δικαιούχοι είναι όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και οι «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ» Α.Ε.

 Μετά την υπογραφή της απόφασης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Διαθέτουμε 4.000.000 ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ της Περιφέρειάς μας για την ανέγερσηΝηπιαγωγείων και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων με σύγχρονα συστήματα πυροπροστασίας και με υποδομές προσβασιμότητας ΑμεΑ.

 »Η παρέμβασή μας έρχεται να προστεθεί στη πρόσκληση, ύψους 10.000.000 ευρώ, που έχουμε απευθύνει από το Μάιο του 2024 στους Δήμους όλης της Στερεάς Ελλάδας για την ανέγερση νέων σχολείων ή τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων μονάδων. Στόχος μας να παραδώσουμε στα παιδιά μας σύγχρονα διδακτήρια και να διασφαλίσουμε τη δυνατότητα πρόσβασης σε όλους».

Η αναβάθμιση του ΕΣΥ δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους, είναι υπόθεση όλων μας!

 

Η αναβάθμιση του ΕΣΥ δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους, είναι υπόθεση όλων μας!

Οι εργαζόμενοι του Γενικού Νοσοκομείου Λιβαδειάς συμμετείχαν στην πανελλαδική απεργία των υγειονομικών, διεκδικώντας την αναβάθμιση του Νοσοκομείου μας αλλά και γενικά των δομών υγείας του ΕΣΥ.

Οι ελλείψεις χρηματοδότησης και υγειονομικού προσωπικού, που ενώ εξαντλείται σε υπερεργασία και συνεχείς μετακινήσεις δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των εφημεριών,  σε  συνδυασμό ακόμη και με ελλείψεις σε υγειονομικό υλικό, έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του Νοσοκομείου και στις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στους πολίτες.

Οι πολιτικές που εφαρμόζει η κυβέρνηση Μητσοτάκη υποβαθμίζουν συστηματικά τη δημόσια υγεία με τελικό στόχο την ιδιωτικοποίησή της.

Η κατάργηση της αποκλειστικής απασχόλησης των γιατρών, η είσοδος ιδιωτών γιατρών γενικά αλλά και ειδικά στον τομέα της διάγνωσης, τα απογευματινά χειρουργεία, η επαναφορά των εργολάβων στους τομείς καθαριότητας, σίτισης και φύλαξης εντάσσονται σε αυτόν τον σχεδιασμό της κυβέρνησης.

Και αντί δήθεν να νοικοκυρέψει τα οικονομικά έχει υπερχρεώσει το ΕΣΥ αφού οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, υπερβαίνουν το 1,2 δις ευρώ και επιπλέον, μετακυλίεται μεγάλο  κόστος στους πολίτες που πληρώνουν ολοένα και περισσότερα για την παροχή υπηρεσιών υγείας!

Ως βουλευτής, έχω επανειλημμένα αναδείξει τα προβλήματα του Γ.Ν. Λιβαδειάς και του ΕΣΥ συνολικά, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Η στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας, η ασφαλής και δωρεάν περίθαλψη είναι ζήτημα ζωής και αξιοπρέπειας για όλους!

Συμπαραστέκομαι στον αγώνα των εργαζομένων και δεσμεύομαι να συνεχίσουμε μαζί τις διεκδικήσεις για τη στήριξη των δομών υγείας στη Βοιωτία αλλά και γενικά του ΕΣΥ.

 Γιώτα Πούλου . Βουλευτής Βοιωτίας