19 Οκτωβρίου 2024

Χρηματοδότηση 2.772.910 € για την ολοκλήρωση του αποχετευτικού δικτύου στο Κυριάκι

Όπως γνωστοποιεί η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός υπέγραψε την απόφαση ένταξης του έργου: «ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ-ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ (Ε.Ε.Λ.) ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΥΡΙΑΚΙΟΥ (Β’ ΦΑΣΗ)» στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021-2027» και στην Προτεραιότητα: «ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ, ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ».

Δικαιούχος του έργου είναι η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Λιβαδειάς (ΔΕΥΑΛ) και φυσικό αντικείμενο είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής πλήρους δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων και της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων στη Δημοτική Ενότητα Κυριακίου του Δήμου Λεβαδέων.

Αναλυτικότερα, η β΄ φάση περιλαμβάνει τα παρακάτω υποέργα:

– Υλοποίηση των υπολειπόμενων εργασιών κατασκευής της ΕΕΛ.
– Σύνδεση της ΕΕΛ με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας και εργασίες μετακίνησης των δικτύων.
– Εκτέλεση των υπολειπόμενων αρχαιολογικών ερευνών και εργασιών, καθώς και διεξαγωγή ενδεχόμενων σωστικών ανασκαφών, από την αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία.
– Εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών κατασκευής των αγωγών συλλογής και μεταφοράς ακαθάρτων οικισμού Κυριακίου. Το δίκτυο αποχέτευσης όμβριων και ακαθάρτων έχει συνολικό μήκος 4.300 μέτρα, εκ των οποίων στη β΄ φάση θα κατασκευαστούν 3.706,3 μέτρα.

Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 2.772.910,76 ευρώ.

Μετά την υπογραφή της απόφασης ένταξης του έργου, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε:

«Ύστερα από αίτημα και μελέτη του Δήμου Λεβαδέων, εντάξαμε με 2.770.000 ευρώ στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειάς μας, ένα από τα πιο σημαντικά έργα στο όμορφο Κυριάκι της Βοιωτίας.
Με το έργο που ήδη εκτελείται από τη ΔΕΥΑ Λιβαδειάς, θα ολοκληρωθεί το πλήρες δίκτυο αποχέτευσης και επεξεργασίας λυμάτων. Συγκεκριμένα, θα εγκατασταθούν 3.700 μέτρα δικτύων αποχέτευσης όμβριων και ακαθάρτων και θα ολοκληρωθεί η Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων. Τέτοιου είδους έργα όταν ολοκληρώνονται δεν… φαίνονται, αλλά αποδίδουν τα μέγιστα για την προστασία του περιβάλλοντος και την ανάπτυξη μιας περιοχής δίχως αρνητικές επιπτώσεις».



Το Εργατικό Κέντρο Λιβαδειάς κατά της συγχώνευσης των ΔΕΥΑ

 

Το Εργατικό Κέντρο Λιβαδειάς, με ανακοίνωση του, δηλώνει ότι συντάσσεται με τους εργαζόμενους της ΔΕΥΑ Λιβαδειάς, αλλά και όλων των ΔΕΥΑ, σε πανελλαδικό επίπεδο και καλεί σε κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του νερού.

“Την ίδια ώρα που η ακρίβεια καταβροχθίζει το εισόδημα μας, έρχεται η κυβέρνηση της Ν.Δ να βάλει το τελευταίο κομμάτι του παζλ στο ξεπούλημα του νερού με το επικείμενο νομοσχέδιο” τονίζει η ανακοίνωση.

“Είχε προηγηθεί το 1999 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που διαχώρισε τις υποδομές με την διανομή που πέρασε στις Ανώνυμες Εταιρείες ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, οι οποίες εισήχθησαν στο Χρηματιστήριο.
Ακολούθησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ η οποία το 2016 μετέφερε την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ στο Υπερταμείο.”

“Το δίκτυο του νερού στα χέρια των επιχειρηματικών ομίλων αυτόματα θα σημαίνει και διακοπή του νερού σε φτωχά νοικοκυριά με χρέη, όπως κάνουν σήμερα η ΕΥΔΑΠ Α.Ε και η ΕΥΑΘ Α.Ε.”

“Το νερό είναι το πολυτιμότερο αγαθό και πρέπει να βρισκόμαστε σε αγωνιστική ετοιμότητα”, για να εμποδίσουμε τους σχεδιασμούς για συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ και να διεκδικήσουμε:
– Να μη συγχωνευθούν οι ΔΕΥΑ.
– Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων.
– Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου εφαρμογής των Οδηγιών της ΕΕ για το νερό.
– Συνταγματική κατοχύρωση ότι το νερό αποτελεί δημόσιο αγαθό και δεν ιδιωτικοποιείται.
– Κατάργηση του ΦΠΑ στην τιμή του νερού.
– Φτηνό, ελεγμένο, ποιοτικό νερό.
– Άμεση υλοποίηση των αναγκαίων έργων υποδομής και προστασίας του περιβάλλοντος, με
χρηματοδότηση από το κράτος.

Απόλυση εργαζόμενου από τη φαρμακαποθήκη καταγγέλλει το Εργατικό Κέντρο Λιβαδειάς


Να ανακαλέσει την “άδικη και καταχρηστική” απόλυση εργαζόμενου της Φαρμακαποθήκης Λιβαδειάς ζητάει το Εργατικό Κέντρο από το προεδρείο του τοπικού Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών.

Το Ε.Κ κάνει λόγο για μεθοδεύσεις και καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας το απόγευμα της ερχόμενης Τετάρτης.

Η καταγγελία του Ε.Κ

Με μια άνευ προηγουμένου απόφαση το προεδρείο του Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών Λιβαδειάς (ΦΑΡΜΑΚΑΠΟΘΗΚΗ) απολύει έναν συνάδελφο με την αιτιολογία ότι η Φαρμακαποθήκη Λιβαδειάς κάνει περικοπές προσωπικού γιατί «δεν τα βγάζει πέρα».
Η πρόφαση ότι υπάρχουν οικονομικά προβλήματα και θα σωθεί η επιχείρηση από τα 700€ που αμείβεται ο εργαζόμενος, είναι απαράδεκτη όταν γνωρίζουμε πολύ καλά την εκτόξευση τιμών των φαρμάκων.

Όταν προέκυψε το ζήτημα της απόλυσης, ο Πρόεδρος του Εργατικό Κέντρου, σε τηλεφωνική επικοινωνία με την Πρόεδρο της Φαρμακαποθήκης, ζήτησε συνάντηση, η οποία ακόμη δεν έχει πραγματοποιηθεί.
Κάθε αναιτιολόγητη απόλυση προκαλεί οργή στους εργαζόμενους, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση ξεπερνάει κάθε προηγούμενο, φτάνοντας πλέον το όριο της απάνθρωπης μεταχείρισης ενός εργαζόμενου και μάλιστα ΑΜΕΑ.
Ουσιαστικά όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό σημείωμα που στάλθηκε στα μέλη του Συνεταιρισμού φαρμάκου Λιβαδειάς, η απόλυση του συναδέλφου αποφασίστηκε «με ανάταση των χεριών των παρόντων μελών». Με λίγα λόγια κάποιοι σήκωσαν τα χέρια, ίσως και όχι η πλειοψηφία και αποφάσισαν για την ζωή ενός νέου ανθρώπου.

Για να κάνουν «συνένοχους» και τους υπόλοιπους φαρμακοποιούς – μέλη του Συνεταιρισμού, τους καλούν σε ΕΚΤΑΚΤΗ Γενική Συνέλευση για «ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ».
Με πρακτικές που θυμίζουν άλλες εποχές, στέλνουν ψηφοδέλτια με ΝΑΙ και ΟΧΙ, ενημερωτικά σημειώματα με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του συναδέλφου, παίρνουν τηλέφωνα πιέζοντας για το «πολυπόθητο» ΝΑΙ στην απόλυση.
Τονίζουμε ότι στον εργαζόμενο μέχρι την ημέρα που του είπαν απλά να φύγει, η  Διεύθυνση δεν έκανε κάποιου είδους παρατήρηση ή επίπληξη, ούτε έδωσε κάποια οδηγία για να διορθώσει κάποιο δικό του τυχόν λάθος.
Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν έχουμε κανένα απολύτως θέμα με τους φαρμακοποιούς της πόλης μας, που μαζί με τους εργαζόμενους της υγείας στέκονται δίπλα μας με ευαισθησία στα προβλήματα υγείας.

Τους ζητάμε να μην προχωρήσουν στην άδικη και καταχρηστική απόλυση του εργαζόμενου.
Απαιτούμε εδώ και τώρα το προεδρείο της ΦΑΡΜΑΚΑΠΟΘΗΚΗΣ να πάρει πίσω την απόλυση του εργαζόμενου.
Καλούμε σε συντονισμό τα μέλη μας για κινητοποίηση την ΤΕΤΑΡΤΗ 23/10 και ώρα 5 το απόγευμα έξω από την ΦΑΡΜΑΚΑΠΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ.