Στις εκδηλώσεις μνήμης για την 82η επέτειο του Ολοκαυτώματος της Υπάτης από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής παρευρέθηκε την Κυριακή 21 Ιουνίου 2026 ο Δήμαρχος Διστόμου–Αράχωβας–Αντίκυρας κ. Ιωάννης Σταθάς, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση του Δήμου Λαμιέων.
Η Υπάτη
συγκαταλέγεται στους μαρτυρικούς τόπους της χώρας, καθώς στις 17 Ιουνίου 1944
γερμανικές στρατιωτικές δυνάμεις προχώρησαν σε εκτεταμένες πυρπολήσεις,
λεηλασίες και εκτελέσεις αμάχων. Από τα περίπου 400 σπίτια της πόλης
καταστράφηκαν τα 375, ενώ 25 κάτοικοι εκτελέστηκαν και δεκάδες άλλοι
τραυματίστηκαν. Τα γεγονότα αυτά εντάσσονται στη γενικευμένη επιχείρηση
τρομοκράτησης του άμαχου πληθυσμού που εξαπέλυσαν οι κατοχικές δυνάμεις στη
Στερεά Ελλάδα το καλοκαίρι του 1944.
Κατά τον
χαιρετισμό του, ο κ. Σταθάς αναφέρθηκε στους ιστορικούς δεσμούς που συνδέουν
τους μαρτυρικούς τόπους της χώρας, επισημαίνοντας ότι η Υπάτη και το Δίστομο
αποτελούν τόπους μνήμης, αντίστασης και διαρκούς διεκδίκησης δικαιοσύνης.
Τόνισε επίσης ότι η διατήρηση της ιστορικής αλήθειας και η συνέχιση του αγώνα
για τη δικαίωση των θυμάτων αποτελούν χρέος της σημερινής γενιάς απέναντι στις
επόμενες.
Όπως
υπογράμμισε, η διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών προς την Ελλάδα παραμένει
ανοιχτή και ενεργή, ενώ η μνήμη των θυμάτων αποκτά ουσιαστικό περιεχόμενο όταν
συνοδεύεται από τη διαρκή προσπάθεια για ιστορική και ηθική δικαίωση.
Κλείνοντας, ο
Δήμαρχος επανέλαβε το μήνυμα που απευθύνει σταθερά από όλους τους μαρτυρικούς
τόπους της χώρας:
«Όσα χρόνια κι
αν περάσουν, όσοι διέπραξαν εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας πρέπει να
πληρώσουν».
Ο Δήμαρχος Διστόμου
Αράχωβας Αντίκυρας
Ιωάννης Σταθάς
.jpg)
.jpg)