30 Οκτωβρίου 2024

Χρηματοδοτήσεις 2.337.237 € για την υποστήριξη φοιτητών με αναπηρίες και τον εξοπλισμό του “Συγκροτήματος Ευρίπου” του ΕΚΠΑ

 

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός υπέγραψε την απόφαση ένταξης του έργου: «Αναβάθμιση εξοπλισμού ΕΚΠΑ-Συγκρότημα Ευρίπου» στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021-2027».

 Αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του εξοπλισμού λειτουργίας των δομών εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο “Συγκρότημα Ευρίπου”, το οποίο εδρεύει στα Ψαχνά Εύβοιας, και χωρίζεται στις εξής τρεις διακριτές υποδράσεις:

1.     «Εξοπλισμός για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», ο οποίος θα ενισχύσει τις υπηρεσίες της Μονάδας Προσβασιμότητας στο “Συγκρότημα Ευρίπου”. Ωφελούμενοι είναι οι φοιτητές με τύφλωση, με μερική απώλεια όρασης ή με μειωμένη όραση), με αναπηρία κάτω άκρων, με αναπηρία άνω άκρων (αναπηρία δεξιοτήτων), με κώφωση ή βαρηκοΐα, με δυσλεξία, διάχυτες νευροαναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμό, Asperger), σοβαρή ασθένεια ή σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα.

2.     «Εξοπλισμός για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικτυακή μάθηση και δια βίου μάθηση χωρίς αποκλεισμούς», που αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού αίθουσας τηλεκπαίδευσης στα δύο αμφιθέατρα (290 και 70 θέσεων αντίστοιχα) του “Συγκροτήματος Ευρίπου” με σκοπό την υποστήριξη της εξ αποστάσεως και της διαδικτυακής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

3.     «Εργαστηριακός εξοπλισμός για εκπαίδευση και δια βίου μάθηση σε αντικείμενα σπουδών που συνδέονται με την Βιώσιμη ανάπτυξη & κλιματική αλλαγή καθώς με Τομείς αιχμής για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας». Η ύπαρξη του νέου εκπαιδευτικού εξοπλισμού θα επιτρέψει την υψηλού επιπέδου εργαστηριακή εκπαίδευση των φοιτητών σε σύγχρονες τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών και δικτύων, υπολογιστικής νέφους, διαδικτύου των πραγμάτων (ΙοΤ), τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης, ψηφιακών διδύμων, μεγάλων βάσεων δεδομένων, διαχείριση δεδομένων κίνησης και αλγορίθμων βελτιστοποίησης μεθόδων, αεροδιαστημικής, αγροδιατροφής ευφυούς γεωργίας, διευκολύνοντας επιπλέον και την εκπόνηση σύγχρονων πτυχιακών και διπλωματικών εργασιών.

Ο εξοπλισμός θα συνεισφέρει ακόμα στην απόκτηση τεχνογνωσίας του προσωπικού σε νέες τεχνολογίες και θα προσφέρει στο “Συγκρότημα Ευρίπου” συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία θα αξιοποιηθούν για την ενίσχυση των προγραμμάτων εκπαίδευσης και την ποιότητα των αποφοίτων.

Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη για τον υπολογισμό της στήριξης της Ένωσης ανέρχεται σε 1.525.200 ευρώ.

Επισημαίνεται, ότι έχει ήδη ενταχθεί στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021-2027» η δράση “ΚΑΣΣΙΟΠΗ” για την υποστήριξη παρεμβάσεων ισότιμης πρόσβασης ΑμεΑ και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο ΕΚΠΑ-“Συγκρότημα Ευρίπου” με τη δημόσια δαπάνη να ανέρχεται σε 812.037 ευρώ.

 Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών υποδέχθηκε και επισήμως τους νέους φοιτητές του συγκροτήματος “Ευρίπου”, που εδρεύει στα Ψαχνά Εύβοιας και το οποίο υποστηρίζεται απολύτως από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για την αναβάθμιση των Σχολών και την υποστήριξη φοιτητών με αναπηρίες και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 »Μετά τη χρηματοδότηση της δράσης «ΚΑΣΣΙΟΠΗ» για τους Φοιτητές με Αναπηρίες, ανακοινώσαμε και την ένταξη νέου έργου αναβάθμισης του εξοπλισμού του ιδρύματος. Στόχος είναι η υψηλού επιπέδου εργαστηριακή εκπαίδευση των φοιτητών σε σύγχρονες τεχνολογίες, ώστε να βελτιωθεί κατακόρυφα η ποιότητα των προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατά συνέπεια η τεχνογνωσία των αποφοίτων». 


Επιστολή Γ. Σταθά για τις πολεμικές οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα

 

Με επιστολή προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Δήμαρχος Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας, Γιάννης Σταθάς ζητάει, από τους δύο κορυφαίους πολιτειακούς παράγοντες, να θέσουν το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων, στον Πρόεδρο της Γερμανίας, Φράνκ Σταϊνμάιερ  που πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας.

 Στην επιστολή του ο Γ. Σταθάς αναφέρει:

Αξιότιμη κυρία Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ της Ελλάδας,

Οφείλετε να θέσετε εκ νέου στον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, κ. Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ το εθνικό ζήτημα της διεκδίκησης των πολεμικών οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα.
Σύμφωνα με το πόρισμα της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής η Γερμανία οφείλει να καταβάλει στην Ελλάδα:
1) πολεμικές αποζημιώσεις για τις υλικές καταστροφές και διαρπαγές που προξένησαν τα γερμανικά κατοχικά στρατεύματα,
2) αποπληρωμή του αναγκαστικού κατοχικού δανείου,
3) επιστροφή των κλεμμένων αρχαιολογικών θησαυρών,
4) πολεμικές επανορθώσεις των θυμάτων και των συγγενών των θυμάτων των μαζικών εκτελέσεων, σφαγών και ολοκαυτωμάτων.
Η προσήλωση και η επιμονή στον Αγώνα για την Δικαίωση των θυμάτων καθιστά άμεσα επιτακτική τη διεκδίκηση.
Όσα χρόνια κι αν περάσουν, όσοι διέπραξαν εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας πρέπει να πληρώσουν.

Στις φλόγες τυλίχθηκε όχημα επί της Ε.Ο Αθηνών-Λαμίας κοντά στη Θήβα

Στις φλόγες τυλίχθηκε όχημα το οποίο κινούνταν στην Ε.Ο Αθηνών-Λαμίας, κοντά στη Θήβα.

Σύμφωνα με την ενημέρωση της πυροσβεστικής, το Ε.Ι.Χ. που κινούνταν στο 96χιλ., κάτω από άγνωστες συνθήκες, άρπαξε φωτιά και χρειάστηκε να επέμβουν 4 πυροσβέστες με 2 οχήματα για την κατάσβεση της.

Το περιστατικό συνέβη λίγο μετά τις 5 το απόγευμα της Τρίτης (29/10).

Ευτυχώς ο οδηγός του οχήματος πρόλαβε και βγήκε από αυτό καθώς αντιλήφθηκε τα σήματα που του έκαναν διερχόμενοι οδηγοί οι οποίοι έβλεπαν σπινθήρες να βγαίνουν από το αυτοκίνητο του. 

Αδιέξοδο σε 52 μεταφορείς βωξίτη στην Εταιρεία Δελφοί-Δίστομο Α.Μ.Ε

Σε κινητοποιήσεις βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες το Σωματείο Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Απασχολούμενων στην Εταιρεία Δελφοί – Δίστομο Α.Μ.Ε. απαιτώντας τη διασφάλιση της εργασίας και του εισοδήματος τους.

Η κινητοποίηση από τους 52 μεταφορείς βωξίτη στην Εταιρεία Δελφοί – Δίστομο Α.Μ.Ε» πραγματοποιείται μετά την απόφαση της εταιρείας, η μεταφορά του βωξίτη να γίνεται με καράβι από το λιμάνι της Ιτέας και όχι απευθείας με τα φορτηγά αυτοκίνητα από τα μεταλλεία της Άμφισσας στο εργοστάσιο στον Άγιο Νικόλαο Διστόμου, όπως γίνεται από την έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου.

Η απόφαση αυτή έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί το μεταφορικό έργο και ο τζίρος των επαγγελματιών αυτοκινητιστών, οι όποιοι μάλιστα εν γνώσει της εργοδοσίας, έχουν διαμορφώσει και τα αμαξώματά τους για το συγκεκριμένο έργο.

Ο Βουλευτής Βοιωτίας ΠΑΣΟΚ και Υπεύθυνος ΚΤΕ Προστασίας του Πολίτη, Γιώργος Μουλκιώτης, βρέθηκε την Τρίτη 29/10,  στην Άμφισσα και στις  κινητοποιήσεις του Σωματείου  και δεσμεύτηκε πως θα προβεί σε κοινοβουλευτική παρέμβαση, αναδεικνύοντας το ζωτικό πρόβλημα που τους ταλανίζει στη Βουλή.

Μεταξύ άλλων ο Γιώργος Μουλκιώτης δήλωσε «52 οικογένειες που παραδοσιακά από τους γονείς τους εκτελούν το έργο, βρίσκονται σε αδιέξοδο και ανατρέπεται βίαια ο οικογενειακός τους προγραμματισμός. Προκαλούνται  δυσμενή σχόλια στις τοπικές κοινωνίες για την συμπεριφορά της εργοδοσίας. Είναι χαρακτηριστική η εμμονή και η αδιαφορία της εταιρίας για τις
επιπτώσεις της απόφασης της, τόσον στους επαγγελματίες, όσο και στην τοπική κοινωνία. Είμαστε δίπλα στους αγώνες των συμπολιτών μας διαμαρτυρόμενων επαγγελματιών  και συνεχίζουμε τις πολιτικές
πρωτοβουλίες μας, ώστε να υπάρξουν λύσεις».

Επίσης καλεί τον Περιφερειάρχη να αναλάβει έμπρακτη πρωτοβουλία για το πρόβλημα που αφορά τις τοπικές κοινωνίες Φωκίδας και Βοιωτίας, με ανοικτή επιστολή, στην οποία αναφέρει:

Προς τον κ. Φάνη Σπανό
Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας

Κύριε Περιφερειάρχη,
Το σωματείο με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΕΛΦΟΙ – ΔΙΣΤΟΜΟ Α.Μ.Ε.» με ανακοίνωση έχει ενημερώσει ότι βρίσκεται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις, λόγω αιφνιδιαστικής απόφασης της εργοδότριας εταιρίας, περί μείωσης του μεταφορικού έργου των μελών του προς το εργοστάσιο ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ΑΕ. . Τούτο σημαίνει αναπόφευκτα μείωση του τζίρου τους, που ανέρχεται σύμφωνα με ανακοίνωση τους, σε ποσοστό 65%.
Η απόφαση αυτή πλήττει σφόδρα τους συμπολίτες μας από τη Βοιωτία και τη Φωκίδα. Τα αιτήματά τους, δεν είναι αιτήματα άσχετα της δικής μας τοπικής κοινωνίας και οι συνέπειες της όποιας απόφασης του εργοδότη, θα έχουν αντίστοιχες συνέπειες, με τα αρνητικά εισοδήματά τους.

Κύριε Περιφερειάρχη,
Ως έχων την ευθύνη για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ως προς την κοινωνική συνοχή της και την οικονομική ανάπτυξη των κατοίκων της, οπωσδήποτε πρέπει να αντιμετωπίσετε με συγκεκριμένες πρακτικές παρεμβάσεις σας, πέραν των άλλων, το πρόβλημα των προαναφερόμενων επαγγελματιών που έχουν ακινητοποιήσει τα αυτοκίνητά τους, χωρίς να ζητούν ελεημοσύνη, αλλά ζητώντας την αξιοπρεπή συνέχιση της εργασίας τους.


Επιστρέφει το χειμερινό ωράριο στα εμπορικά της Λιβαδειάς

 


Με την αλλαγή της ώρας έρχεται και η αλλαγή στο ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων της Λιβαδειάς, επιστρέφοντας στο χειμερινό, από τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου.

Το ωράριο διαμορφώνεται ως κάτωθι:

29 Οκτωβρίου 2024

Ενημέρωση "ΔΙΑΒΗΜΑ", Βοιωτία και Στερεά Ελλάδα. (1415 Τρίτη 29/10/2024)

Με ένα τηλεφώνημα στο 2261027123 κάντε το δικό σας "ΔΙΑΒΗΜΑ". 

Στο περίπτερο, στο σπίτι σας ή στην επιχείρηση σας!  Στο διαδίκτυο: diavima.gr και diavimapress.blogspot.com

Διαβάστε το "Δ" ΕΔΩ

ΝΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥΣ ΕΛΑΙΟΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΗΜΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΥΣΩΝΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΞΗΡΑΣΙΑ-Η ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ.

 

Ενώ η  κυβέρνηση  γνωρίζει πολύ  καλά   ότι   είναι απελπιστικά καταστροφική είναι η κατάσταση στην ελαιοκαλλιέργεια στο  μεγαλύτερο   μέρος της χώρας και  ιδιαίτερα στη Μεσσηνία ,Λακωνία και Κρήτη από την παρατεταμένη ανομβρία και ξηρασία   ,αφού ο  ίδιος  ο προϊστάμενος του υποκαταστήματος του ΕΛΓΑ στην Τρίπολη Γιάννης Ασούραςπαραδέχθηκε   μετά  την επίσκεψη του στη  Μεσσηνία  ότι «έχουμε διαπιστώσει μη αναστρέψιμη κατάσταση σε ελαιώνες ξερικούς, σε επικλινή εδάφη, σε υψώματα με ανατολικομεσημβρινό προσανατολισμό. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο καρπός έχει αφυδατωθεί εντελώς και έχει αρχίσει η πτώση του. Είναι πολύ μεγάλα τα ποσά, που θα χαθούν από το εισόδημα των παραγωγών. Είναι θέμα επιβίωσης για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, γι’ αυτούς που ζουν από την ελαιοκαλλιέργεια. Υπάρχει κοινωνικό πρόβλημα»  ,  η  κυβέρνηση όχι  μόνο «σφυρίζει αδιάφορα»  μπροστά στην καταστροφή  ,αλλά πρόσφατα η ηγεσία του Υπ.Α.Α.Τ. απέρριψε το αίτημα να αποζημιωθούν οι Έλληνες ελαιοπαραγωγοί λόγω της φετινής ξηρασίας.

Την ιδία ώρα όμως η ρουμανική κυβέρνηση κατέθεσε φάκελο στην Ε.Ε. και κέρδισε τις αποζημιώσεις από την Ε.Ε.

Συγκεκριμέναόπως γράφει  ο AGROTYPOS.GR«η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, την Πέμπτη (24/10/2024), το καθεστώς κρατικής ενίσχυσης της Ρουμανίας, ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ, για την αποζημίωση των αγροτών που επλήγησαν από σοβαρή ξηρασία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της Ε.Ε., ένα ρουμανικό πρόγραμμα 400 εκατομμυρίων ευρώ (2 δισεκατομμύρια RON) για την αποζημίωση των αγροτών για τις ζημιές που υπέστησαν λόγω της σοβαρής ξηρασίας, για την περίοδο μεταξύ Σεπτεμβρίου 2023 και Αυγούστου 2024.

Το πρόγραμμα αφορά την αποζημίωση σε παραγωγούς 39 επιλεγμένων καλλιεργειών (όπως για παράδειγμα σιτάρι, τριτικάλε, σίκαλη, κριθάρι, βρώμη, ελαιοκράμβη, μπιζέλια, ηλίανθος, καλαμπόκι κ.α.) που επηρεάστηκαν άμεσα από τη σοβαρή ξηρασία.»

Με  δεδομένο ότι το αναχρονιστικό πλαίσιο του ΕΛΓΑ δεν αποζημιώνει την ξηρασία και τα ΠΣΕΑ δίνουν ψίχουλα ,επιβάλλεται η  κυβέρνηση να  κάνει ότι έκανε η Ρουμανία και  να αποζημιώσει τους ελαιοπαραγωγούς  από τον κρατικό προϋπολογισμό   στο 100% της ζημιάς που έπαθαν  χωρίς όρους και προϋποθέσεις  και φυσικά  να τροποποιηθεί επιτέλους το αναχρονιστικό  πλαίσιο του ΕΛΓΑ . Όπως έχει  χρήματα πάντοτε όταν της ζητούν οι  ολιγάρχες  είτε της  ενέργειας ,είτε των αυτοκινητοδρόμων ,είτε των αεροπορικών  εταιρειών ,είτε. είτε…  έτσι πρέπει  να  αποζημιώσει επιτέλους και τους ελαιοπαραγωγούς και  κάθε παραγωγό του πρωτογενή τομέα που έχει υποστεί ζημιά από τις καιρικές συνθήκες και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής .

Επιπλέον πρέπει να ολοκληρωθούν επιτέλους τα έργα υποδομής (φράγματα και δίκτυα)  που εκκρεμούν εδώ και  χρόνια όπως πχ το Φιλιατρινό  και του Ασωπού   κλπ  .Να προχωρήσουν άμεσα μελέτες για να  κατασκευαστούν  άμεσα έργα υποδομής-άρδευσης  στα ψηλά σημεία με μικροφράγματα χαμηλής ανάσχεσης για να γίνει συγκράτηση του νερού ώστε να  υπάρχει νερό για άρδευση  των καλλιεργειών . 

Επειδή όμως η  κυβέρνηση δεν έχει καμία πρόθεση να ενισχύσει την αγροτική οικονομία και τους παραγωγούς ,είναι ευθύνη όλων  ημών των ελαιοπαραγωγών  και όλων των αγροτικών οργανώσεων   να απαιτήσουμε και τις αποζημιώσεις και τα έργα υποδομής  με μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις   . Είναι όμως και πρώτιστη ευθύνη και υποχρέωση των   Περιφερειαρχών  ,των  Δημάρχων  και των Δημοτικών  και Περιφερειακών Συμβουλίωννα πρωτοστατήσουν στην πίεση στη κυβέρνηση και στις κινητοποιήσεις.Να σταματήσουν τα όμορφα λόγια απλής συμπάθειας προς τους πληγέντες ελαιοπαραγωγούς ,για να μην στεναχωρήσουν τη  κυβέρνηση  και τους «μαλώσει»  και  να δράσουν με δυναμισμό και σχέδιο . Οι στιγμές είναι κρίσιμες . Προέχει η στήριξη των ελαιοπαραγωγών και τα έργα υποδομής για το  νερό    και όχι οι αναπλάσεις πλατειών ήστήριξη της κυβέρνησης που συνήθως κάνουν. Οι ευθύνες τους είναι μεγάλες . Ας τις αναλάβουν επιτέλους.

Ο  Θανάσης Πετράκος είναι πρώην βουλευτής και πρώην, .Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου