Ο Γιώργος Μουλκιώτης, Βουλευτής Βοιωτίας και Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, κατέθεσε Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Δήμα, σχετικά με την ανάγκη υλοποίησης των κυβερνητικών εξαγγελιών για τη λειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθήνας – Θήβας – Λιβαδειάς και την απαράδεκτη κατάσταση των σιδηροδρομικών σταθμών της περιοχής.
Όπως τονίζει στην Ερώτησή του, παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις κυβερνητικών στελεχών κατά την επίσκεψή τους στη Λιβαδειά στις 7 Οκτωβρίου, η πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες της Βοιωτίας είναι εντελώς διαφορετική.
Σήμερα εκτελούνται μόλις τρία δρομολόγια ημερησίως από Θήβα και Λιβαδειά προς Αθήνα, τη στιγμή που η γραμμή διαθέτει διπλή ηλεκτροκινούμενη υποδομή με πλήρη τηλεδιοίκηση και σύγχρονα συστήματα τηλεματικής. Παρά ταύτα, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί Θήβας και Λιβαδειάς παραμένουν κλειστοί, χωρίς εκδοτήρια, χωρίς προσωπικό και χωρίς φύλαξη.
Η κατάσταση των σιδηροδρομικών σταθμών Θήβας και Λιβαδειάς επιδεινώνεται συνεχώς: ο χώρος παραμένει αφύλακτος, με συχνά περιστατικά κλοπών, κλειστές και εγκαταλελειμμένες αίθουσες, ανενεργές ηλεκτρονικές πινακίδες, σκουπίδια, και χώρους υγιεινής εκτός λειτουργίας. Η εικόνα είναι ντροπιαστική, σε μια περιοχή που βρίσκεται στην καρδιά της χώρας, μόλις μία ώρα από την Αθήνα.
Κατόπιν αυτών, ο Γιώργος Μουλκιώτης ζητά από τον Υπουργό να απαντήσει στα εξής καίρια ερωτήματα:
1. Πότε προβλέπεται να ξεκινήσουν πράγματι τα δηλωθέντα ως δοκιμαστικά και τα τακτικά δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθήνας–Θήβας–Λιβαδειάς και ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;
2. Έχουν δρομολογηθεί οι τεχνικές και οργανωτικές προετοιμασίες για την επέκταση του Προαστιακού στη Βοιωτία και, εάν ναι, σε ποια φάση βρίσκονται;
3. Υφίσταται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και πρόβλεψη χρηματοδότησης του έργου από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους;
4. Τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο για την αναβάθμιση και φύλαξη των Σιδηροδρομικών Σταθμών Θήβας και Λιβαδειάς;
Ο Βοιωτός βουλευτής δήλωσε:
«Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει μετατρέψει τις υποδομές της Βοιωτίας σε μνημεία εγκατάλειψης και ανικανότητας. Ο Προαστιακός προς Θήβα και Λιβαδειά παραμένει υπόσχεση χωρίς αντίκρισμα, ενώ οι σταθμοί ρημάζουν. Οι πολίτες της Βοιωτίας αξίζουν σύγχρονες, ασφαλείς και αξιόπιστες μεταφορές, όχι εξαγγελίες-βιτρίνα. Η υποβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στη Βοιωτία αποτελεί καθρέφτη της συνολικής κυβερνητικής αδράνειας».