25/5/21

Όχι στα διόδια στην Ε.Ο. Σχηματαρίου - Χαλκίδας από τους φορείς της ευρύτερης περιοχής

 

Σε κοινή ανακοίνωση προχώρησαν οι φορείς της περιοχής, αλλά και της περιφέρειας καθώς επίσης η Εκκλησία, οι βουλευτές και η αυτοδιοίκηση τονίζοντας την αντίθεσή τους στην επιβολή διοδίων στην Ε.Ο. Σχηματαρίου - Χαλκίδας.


Με ιδιαίτερη έκπληξη το βράδυ της 20ης Μαΐου 2021, έγιναν γνωστές οι προθέσεις για την επαναφορά του σχεδιασμού εγκατάστασης σταθμού μετωπικών διοδίων στην Ε.Ο. Χαλκίδας - Σχηματαρίου από μεριάς της παραχωρησιούχου “Euro Ionia”, όπως αυτή αναφέρεται στην από 17 Μαΐου απόφαση του Αστυνομικού Διευθυντή Εύβοιας περί σχετικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Για το λόγο αυτό και ύστερα από πρόσκληση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,εκπρόσωποι των φορέων συγκεντρώθηκαν την Παρασκευή στο Αμφιθέατρο της Π.Ε. Εύβοιας, όπου μετά από διαλογική συζήτηση, κατέληξαν σε σχετική ανακοίνωση.

“Είναι πασίδηλο ότι ο σχεδιασμός κατασκευής σταθμού διοδίων στην Ε.Ο. Χαλκίδας - Σχηματαρίου θα πρέπει άμεσα να ανασταλεί και ακολούθως να ματαιωθεί, αφού είναι απολύτως άδικος και καταστροφικός για την Εύβοια και συνολικά για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας”, επισημαίνουν οι φορεις στην ανακοίνωση.

“Άδικος γιατί:

• Η Εθνική Οδός Χαλκίδας - Σχηματαρίου ουδέποτε κατασκευάστηκε με δαπάνες της παραχωρησιούχου, ή οποιουδήποτε άλλου ιδιώτη, ώστε να χρήζει οιασδήποτε εξόφλησης. Η δε πιθανή οφειλή του Υπουργείου (ή γενικότερα του Κράτους) προς την παραχωρησιούχο, καθ’ όσον δεν πηγάζει από έργα που εξυπηρετούν τους πολίτες της Περιφέρειάς μας, ουδόλως μας αφορά και ως εκ τούτου είναι απολύτως άστοχο να καλυφθεί από το εισόδημα των κατοίκων και των επισκεπτών μας.

• Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος δρόμος δεν κατασκευάστηκε από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, αλλά απόπόρους του Γ’ ΚΠΣ, ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας 2000 – 2006. Δηλαδή, μια απολύτως εθνικής εμβέλειας και αρμοδιότητας υποδομή κατασκευάστηκε με πόρους της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

• Δεν έχει κατασκευαστεί κανένα μεσαίας ή μεγαλύτερης κλίμακας έργο στην Εύβοια από την Πολιτεία, μετά από το 1993, αφού ακόμη και το Νέο Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας κατασκευάστηκε με πόρους των ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας 2007 – 2013 και 2014 – 2020”, τονίζουν.

Και προσθέτουν: 

Καταστροφικός γιατί θα προκαλέσει:

• Βαθιά πληγή στο εισόδημα των πολιτών και των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν έκτακτα, ή και καθημερινά τον δρόμο.

• Ταλαιπωρία και χρονοκαθυστέρηση στις οδικές διελεύσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής.

• Αποτροπή δυνάμει επισκεπτών του Νομού, λόγω της εύλογης δυσφορίας από την επιπλέον δαπάνη και την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο σταθμό κατά τις ημέρες και ώρες αιχμής.

• Υποβάθμιση της κυκλοφοριακής ασφάλειας και πρόκληση ατυχημάτων, λόγω της νομοτελειακά βέβαιης αύξησης της χρήσης παραδρόμων που δεν έχουν σχεδιαστεί για να εξυπηρετούν ανάλογους φόρτους κυκλοφορίας”.

Καταλήγοντας τονίζουν ότι  άμεσα πρέπει να ανασταλεί κάθε σχεδιασμός εγκατάστασης σταθμού διοδίων στην Ε.Ο. Χαλκίδας – Σχηματαρίου και να τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης, κατά το μέρος που αφορά στην πρόβλεψη λειτουργίας του σταθμού διοδίων στην Ε.Ο. Χαλκίδας – Σχηματαρίου, ώστε να εξαλειφθεί η οποιαδήποτε πιθανότητα εγκατάστασης διοδίων στην περιοχή.

Να σημειωθεί οτι σε απάντηση των σχετικών ερωτημάτων προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπήρξε τηλεφωνικά διαβεβαίωση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη περί μη πρόθεσης της παραχωρησιούχου εταιρείας να κάνει χρήση της σχετικής απόφασης. 

ΒΟΙΩΤΙΚΗ ΩΡΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου